Op de boerderij.

30 december 2017 - Brandvlei, Zuid-Afrika

De boerderij van onze opa en oma liggen in de Boesmanland. Het is een schapen boerderij...maar ze hebben ook een stuk of 40 koeien. Dit is een semi woestijn gebied. DUS.... droog en WARM. 40 graden is normaal....
Toch zitten hier ook veel dieren. De Jakhals...hasen....dassies....een kleine soort bokje dat iets weg heeft van de nederlandse ree...en veel vogels.
We rijden hier vaak achterop de pick up truck van opa...en we zijn veel op de quad bike te vinden. Hier zijn ze zelf voorzienend....dus water en stroom moeten zelf worden voorzien. Vlees hebben ze in de wei lopen...en groenten en fruit zijn er hier ook van het land..maar van deze moeten we toch nog wat kopen in het dorpje 20 km verder op.
En natuurlijk zijn we veel in het "zwembad"... hier noemen ze dat een dam. We doen niet veel...relaxen...en kuieren. Er volgen nog wat fotos van de boerderij.
Groetjes van ons. ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐ŸŒž๐ŸŒž

1. Stefan en Manon:
    30 december 2017
    Heel veel plezier op de boerderij.

Dani en Iris: Letten jullie (vooral voor mama) wel een beetje op alle grote en kleine spinnen? ๐Ÿ˜
    Komt trouwens de kerstman ๐ŸŽ… ook in Zuid-Afrika en hebben jullie vuurwerk voor oud en nieuw morgen? ๐Ÿ’ฃ๐Ÿ’ฅ

Groetjes aan opa en oma van ons! ๐Ÿ‘‹

Heel veel plezier daar!

Groetjes en liefs van,

(Tante) Manon en (oom) Stefan
  2. Ezelle volmer:
    30 december 2017
    Hoi stefan en manon
    Zeker komt de kerstman ook in zuid afrika. Dan neemtie in plaats van zijn rendieren liever zijn kamelen mee...die kan beter tegen de hitte๐Ÿ˜๐Ÿ˜!! We zijn weer goed verwend door de kerstman.
    Vuurwerk doen ze niet echt hier. Het is eigentlijk ook verboden.
    Enne....spinnen? Ja die zijn er genoeg. Maar we hebben echt reuze torren, spinnen en miljoen poten gezien in Botswana. Dan valt de spinnetjes in het niets hier op de boerderij. ๐Ÿ˜š๐Ÿ˜š
    Toedelssss๐ŸŒน๐ŸŒน
  3. Volmer:
    3 januari 2018
    Hallo vakantiegangers , wat hebben jullie toch een goed tijdstip van vakantie gekozen. Daar 40 graden ,veel zon en hier: kledder nat en slechts een graadje of 5. Maar goed we zijn echt niet zo jaloers op jullie genieten , nou jaaa wel een beetje, hopen dat het allemaal net zo goed blijft met genieten als tot nu toe. Het is hier wel โ€œ baie โ€œstil zonder kwebbelende kinderen en dat is ff wennen. Maar ach, volgende week zaterdag komen jullie weer thuis en dan is het voor jullie om te wennen aan ons heerlijk natte kille klimaatje. Wij zijn al wel een heel klein beetje gewend ( ouderdom ? )dus alvast sterkte met jullie acclimatiserings proces volgende week. De dieren doen het goed en โ€ฆ. een visje erbij genaamd Guppie nr 4 Gefeliciteerd daarmee het flapperoor konijntje voelt okidokie maar eenzaam en de schaapjes worden al lekker verwend .
    Het huidige weerbeeld: regen,wind en regen enz.
    Tot spoedig
    Groetjes van oma Mariet en opa Jan Volmer